✔️هیاهو برای هیچ!
روز گذشته (یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲) جنجالی بزرگ رخ داد و کوچک و بزرگ، پیر و جوان پس از اعلام هک اسنپفود، خبر خام و نامشخص را در فضای مجازی گردانند و بدین ترتیب و مشخصا مخالفت علنی خود را به ماجرای پلتفرمهای فروش دارو اعلام کردند.
رمز رفتار رسانهها و مردم در مخالفت با امریههای دولتی کاملا روشن و بدون کنایهای منفی، حتی کلیشهای شده است، موضوع ایناست که افاقه نمیکند!
✔️اول، مرور پایان!
این داستان، همانطور که از سر و روی اعلام خبر (ورود پلتفرمها به توزیع دارو از طریق اینترنت) و سماجت یکی دو تن از نمایندگان مجلس بر میآید، در نهایت اجرا خواهد شد و ترسانداختن به جان مسئولان سلامت که با «خطر لو رفتن اطلاعات بیماران» مواجهایم، محلی از اعراب نخواهد داشت!
دولتمردان اساسا توجهی به نظر رسانهها ندارند!
✔️بازگشت به گذشته!
پیشتر عرضه دارو در پلتفرمهای اینترنتی در هیات مقرراتزدایی به تصویب رسیده بود و خونسردی و بیتفاوتی اسنپفود به لو رفتن اطلاعات کاربران، و حتی عدم عذرخواهی، نشان میدهد که از دیدگاه ایشان، اینچنین موضوعاتی فاقد اهمیت رسانهای هست و از اهمیتی که مخالفان طرح به آن میدهند، خبری نیست.
✔️متولی را کنترل کن
وقتی سازمان غذاودارو خودش بر ورود پلتفرمها به فروش آنلاین دارو تاکید دارد، و «وکیل» مدافع طرح، سطح بحث را به «حمل» و نه «فروش» دارو میکشاند، مشخص است که...
✔️محرمانگی چه اهمیتی دارد؟!
ماجرای هک اسنپ فود، اصل محرمانگی را مخدوش کرد، و میتوان حدس زد که قابل تکرار است و چیدن الزامات کلامی در چارچوب مربوطه، فقط آب در هاون کوبیدن است.