انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


 معرفی شرکت های پیشرو و انتقال دانش روز از اهداف مهم برگزاری کنفرانس صنعت پخش



در نشست خبری ششمین کنفرانس صنعت پخش مطرح شد:

 معرفی شرکت های پیشرو و انتقال دانش روز از اهداف مهم برگزاری کنفرانس صنعت پخش

ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران با تمرکز بر آخرین نوآوری ها و دستاوردهای جهانی صنعت پخش از تاریخ ۱۸ الی۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در جزیره کیش برگزار می شود.

 سهراب کارگر، رییس هیات مدیره انجمن ملی صنعت پخش در نشستی خبری در خصوص برنامه های ششمین کنفرانس و نمایشگاه صنعت پخش اظهار داشت: به طور کلی کنفرانس و نمایشگاه در دو بخش خدمات دهندگان شامل بانک ها، موسسات پولی و مالی، بیمه، تولیدکنندگان خودرو، تولید کنندگان تجهیزات، انبارها، قفسه ها، شرکت های حمل و نقل و... و بخش دیگر خدمات گیرندگان شامل فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها می باشد.

وی با اشاره به حضور پررنگ مدیران دولتی و بخش خصوصی مرتبط با موضوع پخش در کنفرانس قبلی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای حاکم بر کیش و دوری از تهران، امکان مناسبی برای تعامل میان همه بخش های مرتبط با زنجیره پخش فراهم است و امید می رود کنفرانس و نمایشگاه امسال با حضور گسترده تر شرکت های خارجی و داخلی گام موثری بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه ای پخش در کشور بردارد.

کارگر یکی از مهم ترین برنامه های انجمن صنعت پخش را ایجاد هاب NGO های توزیع و فروش منطقه ای با حضور ۱۲ کشور و با مرکزیت عمان و ترکیه اعلام کرد و گفت: تفاهم نامه ایران و اوراسیا پتانسیل ورود به بازار ۱۹۰ میلیون نفری کالاهای تند مصرف را به وجود آورده و می توان سبد عرضه کالاهای ایران را در این کشورها پررنگ تر کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش صنعت پخش افزود: تاکنون کشورهای ایران، عمان، ترکیه، امارات، قطر، کویت، سوریه، افغانستان و پاکستان استقبال خوبی از ایجاد هاب منطقه ای توزیع و پخش داشته اند و طبق برنامه ریزی های انجام شده طی سه سال زیر ساخت ها، کانال های ارتباطی، ایجاد پلتفرم های مناسب و تبادل دانش و فناوری های روز دنیا و سپس تبادل کالا و فعالیت اقتصادی میان این کشور ها در دستور کار قرار دارد
کارگر افزود: یکی از برنامه های مهم ما در سال آینده حضور تجار سرشناس منطقه ای در کنفرانس و همایش است که نمایندگی های کمپانی های بزرگ را داشته و اغلب نیز ایرانی بوده و مایل به حضور در کیش هستند.

در ادامه مراسم احمد شیروانی دبیر انجمن ملی صنعت پخش با اشاره به نگاه جامع انجمن به همه فعالان و دست اندرکاران صنعت پخش گفت: در تلاش هستیم برای سال آینده تمام بخش های صنعت پخش شامل تولیدکنندگان خودرو وتجهیزات، بانک ها، فعالان بازار سرمایه، تولیدکنندگان نرم افزارها، شرکت های حمل و نقل و همچنین شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های داخلی و خارجی حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به عدم محدودیت اخذ ویزا در جزیره کیش، شرکت های بین المللی و به ویژه متخصصان خارجی تمایل بیشتری برای حضور در کنفرانس و نمایشگاه صنعت پخش ایران دارند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مطالبه گری در صنعت پخش تاکید کرد و گفت: بخش اول مشکلات صنعت پخش مربوط به ساختار داخلی شرکتها نظیر مشکلات مربوط به نیروی انسانی و مالی و... است اما بخش دوم مربوط به قوانین،  دستورالعمل ها و تصمیمات دولت است که در بسیاری از موارد تصمیمات مقطعی و نسنجیده مشکلات بخش اول را نیز تشدید می کند. لذا باید با مطالبه گری و تعامل نزدیک تر با دولت و مجلس، مشکلات صنعت پخش را کاهش داد.

در ادامه این نشست محمدرضا مرادی رئیس کمیته علمی کنفرانس صنعت پخش با اشاره به ضرورت به کارگیری از دانش روز در صنعت پخش ایران گفت: در صورتی که شرکت های پخش ایران از دانش و فناوری روز  استفاده نکنند در آیندهای نه چندان دور شاهد ورشکستگی و خروج آنها از بازار خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها دو عامل مهم در توسعه صنعت پخش به شمار می رود و برای اجرایی شدن آن نیاز است تا دانش و فناوری روز دنیا مورد بهره برداری جدی قرار گیرد.

مرادی متذکر شد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری کنفرانس و نمایشگاه صنعت پخش معرفی شرکت های پیشرو و همپنین انتقال دانش روز به صنعت پخش ایران است.