انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


گردهم‌آیی تحول دیجیتال برای مدیران صنعت پخش مواد غذایی



در همایشی که روز شنبه 19 خرداد 1403 توسط شرکت ورانگر و با حمایت انجمن ملی صنعت پخش ایران با عنوان تحول دیجیتال و نقش مدیران برگزار گردید، حدود سیصد نفر از فعالان و مدیران صنعت پخش مواد غذایی کشور حضور یافتند.

 در این رخداد، سهراب کارگر، رییس انجمن ملی صنعت پخش ایران در سخنرانی خود به ارزش 28 تریلیون دلاری بازار خرده‌فروشی جهان و پیش بینی رسیدن به 37 تریلیون دلار در سال 2027 اشاره کرد و چالش‌های مهم این صنعت در ایران را برشمرد. او در پایان، تعیین متولی برای تدوین یک قانون و نظام یکپارچه برای صنعت پخش و لجستیک کشور، افزایش و توسعه ارتباط شرکت‌های پخش با صنعت و دانشگاه، تفکیک ساختاری فروش و زنجیره‌ی تامین در شرکت‌های پخش،  سرمایه‌گذاری بنیادین در توسعه‌ی نرم افزارها و استفاده از فناوری‌های نوین، حمایت دولت برای توسعه شرکت‌های 3PL در مقیاس‌های استانی و کشوری، توسعه دانش و فناوری موجود در صنعت توزیع FMCG و تلاش برای کاهش سطح تصدی‌گری دولت و حفظ، توسعه و نگهداشت نیروهای انسانی متخصص را به عنوان راهکارهای اصلی با هدف ایجاد تحول در این صنعت و رفع فروماندگی‌های کنونی برشمرد.

در ادامه، علی‌رضا شیعه دوست، مدیر عامل شرکت ورانگر به مرور عملکرد این شرکت طی بیست و سه سال گذشته در ارایه‌ی راهکارهای فرایندی و نرم افزاری فراگیر به صنعت پخش کشور پرداخت و به متناسب‌سازی‌ راهکارهای متعدد برای حوزه‌های مختلف پخش اشاره کرد.

سخنران بعدی، آرمان فضلی رییس هیات مدیره شرکت ورانگر بود که ضمن شرح دادن انگیزه و هدف شرکت سرمایه‌گذاری مکس امید به ورانگر و اشاره به ورود یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) به یک شرکت نرم افزاری پر سابقه برای اولین بار، از برنامه‌های این شرکت در آینده، از جمله حرکت به سمت رایانش ابری، استفاده از کلان داده‌ها، بهره‌گیری از هوش مصنوعی و همچنین ارایه‌ی راهکارهای تحت وب ورانگر در آینده‌ی نزدیک سخن گفت.

در پایان، احمدرضا نخجوانی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مکس‌ امید، به سخنرانی درباره‌ی نقش مدیران ارشد در ایجاد تحول در سازمان و تشریح مدل‌های کاربردی جهانی در مدیریت سازمان پرداخت.