در سال 2021 که دنیا درگیر پاندمی و تبعات آن بود. برخی از برندها رشد سریع ارزش را تجربه کردند که از جمله آنها میتوان به خردهفروشیهای آنلاین اشاره کرد. در سالی که دنیا با بحران کرونا دست و پنجه نرم میکرد
در سال ۲۰۲۱ که دنیا درگیر پاندمی و تبعات آن بود. برخی از برندها رشد سریع ارزش را تجربه کردند که از جمله آنها میتوان به خردهفروشیهای آنلاین اشاره کرد. در سالی که دنیا با بحران کرونا دست و پنجه نرم میکرد و بسیاری از کسبوکارها تعطیل شدند، خبرها از رشد ارزش برخی از برندها حکایت دارد.
طبق گزارش منتشرشده توسط اکونومیست در سال ۲۰۲۱ برند آمازون بهعنوان ارزشمندترین برند دنیا معرفی شد و ارزشی بالغ بر ۶۸۰میلیارد دلار به خود اختصاص داد. در جایگاه دوم برند اپل قرار دارد که ارزش ان به ۶۱۲میلیارد دلار میرسد و در حوزه تکنولوژی فعالیت میکند. نرخ رشد ارزش این برند در یکسال مورد مطالعه بالغ بر ۷۴درصد بود. دورکاری اغلب افراد و نیاز آنها به در اختیار داشتن تجهیزات لازم برای انجام کارشان از منزل باعث شد تا تقاضا برای محصولات این شرکت در دنیا به سرعت رشد کند و سود زیادی را نصیب این شرکت کند. سومین برند ارزشمند سال ۲۰۲۱، برند گوگل است که ارزش ان به ۴۵۸میلیارد دلار رسید. این شرکت که در حوزه رسانه و تفریح فعالیت میکند، رشد بالغ بر ۴۲درصدی را در ارزش خود تجربه کرد و توانست جایگاهش را نسبت به سال قبل ارتقا دهد. نکته دیگر سهم هر گروه از شرکتها در میان ارزشمندترین برندهای دنیا است. بررسیها نشان داد بیشترین نرخ رشد به شرکتهایی اختصاص داشت که در حوزه خردهفروشی آنلاین فعالیت میکردند. شرکتهایی که در دوره همهگیری کرونا بخش بزرگی از بار ارائه خدمات به مردم را بر عهده گرفتند، در روزهای همهگیری که اغلب مشاغل تعطیل بودند، سهم خریدهای آنلاین به کل هزینههای مصرفی مردم افزایش چشمگیری پیدا کرده بود و همین مساله سبب شد و شرکتهای فعالی در حوزه خردهفروشی آنلاین توانستند درآمد زیادی کسب کنند. از جمله این شرکتها میتوان به شرکت آمازون اشاره کرد که رتبه ارزشمندترین برند دنیا را به خود اختصاص داده است. دومین دسته از شرکتها را شرکتهای فعال در زمینه ارائه خدمات تکنولوژی تشکیل میدادند. شرکتهایی از قبیل مایکروسافت که خدماتشان در تداوم فعالیت مشاغل اهمیت زیادی داشت. در این سال که بخش زیادی از مشاغل بهصورت آنلاین و دورکاری فعالیت میکردند، سهم زیادی از شرکتها اقدام به توسعه زیرساختهای تکنولوژیک خود کردند تا از این طریق فرصت و امکان تداوم فعالیتهای اقتصادی در دورههای بحرانی را فراهم کنند. توسعه زیرساختهای تکنولوژیک در بسیاری از شرکتها با این دیدگاه انجام شد که باید برای بحرانهای احتمالی آینده آماده بود و زمینه را برای تداوم فعالیت حتی از محیطی در خارج از دفاتر کاری فراهم کرد. به همین دلیل است که شرکتهای فعال در زمینه ارائه خدمات تکنولوژی توانستند جایگاه قدرتمندتری به دست بیاورند.