انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


روحانی: روند تولید و اشتغال و مبارزه با کرونا، باید همزمان تداوم یابد


رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همزمان با مبارزه فراگیر با کرونا، باید تاب آوری ملی و جامعه را در دو بخش سلامت و اقتصادی بالا برد، گفت: روند تولید و اشتغال باید تداوم یابد و در همین چارچوب ضروری است تا دستورالعمل‌های حفاظتی و بهداشتی دقیق و با شدت مراع


 حسن روحانی امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تقریباً در ماه پنجم مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و البته همچنان نگرانی در داخل کشورمان و در سطح جهان به همین صورت ادامه دارد.

وی ادامه داد: هنوز قدم‌های دیگری پیش روی مان قرار دارد که باید برداریم همانطور که بارها بر آن تأکید شده است چون در شرایطی هستیم که هنوز داروی قطعی و واکسن برای این بیماری وجود ندارد و به ایمنی جمعی در جامعه نرسیده‌ایم، بنابراین هیچ راهی نداریم جز اینکه دست به دست هم داده و زنجیره ابتلا را قطع کنیم تا بتوانیم شرایط را برای کشور، ساماندهی محیط بهداشتی و فعالیت‌هایی که مورد نیاز کشور است، آماده کنیم.

روحانی با اشاره به گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در این گزارش تخمین بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و حدود نزدیک به ۱۴ هزار نفر هم جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

رییس جمهوری افزود: در این گزارش آمده که تعداد زیادی در حدود ۱۵۰ روز گذشته بستری بودند که مجموعاً بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند و در این گزارش آمده که باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در آینده در معرض ابتلا خواهند بود و این نکته خیلی مهمی است یعنی اگر این گزارش را امروز مبنا قرار دهیم، ۲۵ میلیون نفر در کشورمان از بیماری عبور کرده و بقیه جمعیت حدود ۳۰، ۳۵  میلیون نفر احتمالاً در معرض این ابتلا در ماه‌های آینده خواهند بود.

وی ادامه داد:  در همین گزارش پیش‌بینی شده است که تعداد بستری‌ها تا پایان امسال حدود ۲ برابر آن مقداری بوده که در این ۱۵۰ روز گذشته شاهد آن بودیم و ممکن است سال آینده هم در ماه‌هایی گرفتار این بیماری باشیم.

روحانی با بیان این که زمان پایان کرونا را نمی‌دانیم گفت: ولی در این گزارش پیش‌بینی شده که با توجه به میزان کاری که تاکنون انجام دادیم باید در انتظار ۲ برابر آن در ماه‌های پیش رو باشیم. باید خودمان را از لحاظ  تخت، امکانات و درمان برای شرایطی که در ماه‌های آینده یا امسال یا فرای امسال پیش رو خواهیم داشت آماده کنیم.