انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


در جلسه با رئیسِ رئیس خود چگونه عمل کنیم؟



کار کردن فقط به این ختم نمی‌شود که رییس مستقیم خود را تحت تاثیر قرار دهید. شما همچنین نیاز به روابط با رهبران بالاتر از زنجیره فرماندهی خود، از جمله رئیس رئیس خود دارید. دفعه بعد که فرصت ملاقات با آنها را داشتید، مطمئن شوید که از زمان به درستی استفاده کرده‌اید. می‌توانید از یک قانون ۷۰/۳۰ پیروی کنید: هدفتان این باشد که ۳۰ درصد مواقع صحبت کنید در حالی که به رئیستان اجازه می‌دهید ۷۰ درصد مواقع صحبت کند. از زمان صحبت خود برای پرسیدن پرسش‌هایی استفاده کنید که تفکر استراتژیک شما را به نمایش بگذارد و به شما کمک کند تا روشن شوید. برای مثال، ممکن است بپرسید:

🔻 به نظر شما مهم‌ترین‌چالش‌هایی که تیم ما باید به آن رسیدگی کند چیست؟

🔹 با توجه به استراتژی بلندمدت شرکت، نقش تیم ما را چگونه تغییر می‌دهید؟

🔻 بر اساس مشاهدات شما، چگونه می‌توانم در نقش خود رشد کنم تا از تیم خودم و کل سازمان حمایت کنم؟

🔹 چه روندها یا تغییراتی در بازار هستند که باید به آن توجه کنیم یا از آن درس بگیریم؟

🔻 وقتی شرکت ما را در پنج یا ۱۰ سال آینده تصور می‌کنید، نقاط عطف کلیدی که امیدوارید به آن دست یافته باشیم چیست؟

🔹 با توجه به چالش‌هایی که فعالیت ما با آن مواجه است، چه چیزی شما را امیدوار نگه می‌دارد؟

🔻 سپس، کار اصلی شما گوش دادن است. به این ترتیب از تجربیات و بینش‌های حاصل از آن‌ها استفاده می‌کنید و می‌توانید به راحتی به نکات ظریف مبهم پی ببرید.