انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


گرسنگی سلاحی برای جنگ است

برنامه غذای سازمان ملل برنده جایزه صلح نوبل شد


برنامه جهانی غذا (WFP) به خاطر تلاش‌هایش برای مبارزه با گرسنگی و بهبود شرایط برای ایجاد صلح در مناطق منازعه در جهان برنده جایزه معتبر صلح نوبل شد.


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بریت ریس-آندرسن رئیس کمیته نروژی نوبل در شهر اسلو پایتخت این کشور که محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا در آن برقرار است، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) را برنده امسال جایزه صلح نوبل اعلام کرد.

ریس- آندرسن گفت این کمیته به این علت جایزه را به WFP داد که می‌خواست «توجه‌های جهانی را به میلیون‌ها نفری که با تهدید گرسنگی روبرو هستند، جلب کند.» او گفت گرسنگی به عنوان «سلاحی برای جنگ و ستیز» استفاده شده است.

او گفت اهدای این جایزه همچنین فراخوانی از جامعه بین‌المللی است تا اعتبارات کافی در اختیار این برنامه وابسته به سازمن ملل قرار دهند و جلوی گرسنگی مردم را بگیرند. او افرد WFP بدون عالمگیری کرونا همه شایسته دریافت این جایزه بود. اما شیوع کرونا دلایل اهدای جایزه به این WFP را تقویت کرده است، از جمله نیاز به «چندجانبه‌گرایی» در زمان بحران جهانی.

ریس-آندرسن گفت: «WFP یکی از مهمترین نهادهای سازمان ملل است. سازمان ملل نقشی اساسی در حفاظت از حقوق بشر دارد و غذا یکی از پایه‌ای‌ترین نیازهای ماست.»