انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


خبرهای کوتاه اقتصادی ایران و جهان



تاثیر موفقیت واکسن کرونای فایزر بر اقتصاد جهانی!
در خبری شوکه کننده، شرکت فایزر(Pfizer) اعلام کرده است که واکسن کرونای این شرکت موفق شده در بیش از ۹۰ درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کند.
اخبار بسیار امیدبخشی که از پیشرفت در حوزه واکسن مقابله با کرونا از آمریکا و چین به گوش می‌رسد و باعث شده همه شاخص‌های جهانی صعودی شوند. این در حالیست که در ایران سهامداران برای اعتراض مقابل سازمان بورس ایران تجمع کردند.
قیمت طلا در بازار جهانی امروز خلاف روند روز گذشته بالا رفت
دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران خبر داد: کاهش تقاضای خرید فرآورده‌های گوشتی
رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی : رکود بازار لوازم خانگی شدیدتر شد
در چندماه گذشته حبوبات طلایه‌دار گرانی سبد معیشتی شد. به سبب شیوع کرونا مرزهای تجاری بسته شد و روند صعودی‌این قلم از اسفندماه شروع شد. عدس که سال گذشته کیلویی ۷۵۰۰ تومان فروخته شد هم‌اکنون به کیلویی ۲۵ هزار تومان رسیده است؛ یعنی بیش از سه برابر.
احتمال کاهش قیمت برنج: در یکصد و دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت نرخ فروش برنج ذخایر راهبردی برای امکان جایگزینی ذخایر برنج و کاهش قیمت این قلم از سبد معیشتی تعیین شد.
ممنوعیت بی‌تاثیر صادرات مرغ: ستاد تنظیم بازار به سبب روند صعودی قیمت مرغ صادرات آن را با هدف تامین بازار داخلی ممنوع کرد، اما نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور گفته اصلا صادراتی انجام نمی‌شود که ممنوعیت آن روی بازار تاثیرگذار باشد.