انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


گزارش اقدامات اخذ مجوز تردد خودروهای صنعت پخش


گزارش اقدامات 2 هفته ای اخذ مجوز تردد خودروهای صنعت پخش توسط انجمن ملی شرکت های صنعت پخش ایران


به گزارش روابط عمومی انجمن-از نخستین ساعاتی که ستاد ملی مقابله با کرونای کشور خبری مبنی بر طرح محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونا را از یک تا ۱۴ آذرماه صادر کرد، انجمن ملی صنعت پخش ایران اقدامات مربوط به اخذ مجوز تردد بین استانی و 9 شب تا 4 بامداد را برای خودروهای شرکت پخش آغاز نمود.

در این راستا نامه‌های جداگانه‌ای در تاریخ ۲۶ آبان ماه به وزیر کشور، استاندار تهران، وزیر صمت، وزیر بهداشت، رئیس راهور ناجا و رئیس ستاد مبارزه با کرونای تهران ارسال شد و طی آن، نیاز به مجوز تردد خودروهای حمل غذا و دارو و همچنین مجوز مبرم تردد خودروی ویزیتورهای سراسر کشور درخواست گردید.

پس از پیگیری‌های به عمل آمده، در روز پنجشنبه ۲۹ آبان مقرر شد تا ظهر شنبه ۱ آذرماه لیست خودروهای صنعت پخش به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام شود و بدین ترتیب ۵ اطلاعیه در خصوص جمع آوری اطلاعات خودروها از شرکت‌ها و شعب سراسر کشور صادر و از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی به اعضای محترم انجمن اطلاع رسانی شد.

از این‌رو دبیرخانه انجمن در روزهای پنج‌شنبه، جمعه با حضور در انجمن و روز شنبه 1آذر تا ساعت 13 لیست خودروهای دریافتی را در قالب یک فایل به تعداد ۲۴۵۶ خودرو به پلیس راهور تحویل داده و پس از اعمال در واحد اجرائیات عملیات پلیس راهور، نامه تائیدیه دریافتی از راهور را به تک تک شرکت‌هایی که تا آن زمان اقدام به ارسال لیست کرده بودند، تقدیم کرد.

از آنجا که مهلت مقرر برای دریافت لیست خودروها از ۲۹ آبان تا ۱ آذر محدود بود و همکاران دبیرخانه با تعداد بالای تماسها و ارسال لیست از طرف شرکت‌ها مواجه بودند، بر آن شدیم که پلاک خودروهای جدید را نیز در روز 3آذر (دوشنبه) برای اخذ مجوز اعلام نمائیم. اما به علت تغییر مسیر دریافت لیست خودروهای خواهان مجوز از پلیس راهور به فرمانداری شهر تهران، پیگیری‌های خود را از طریق فرماندار محترم تهران آقای مهندس فرهادی ادامه دادیم.

در این راستا تعداد 6هزار و 696 پلاک اعلام شده به دفتر انجمن تا ظهر سه شنبه 5 آذرماه به فرمانداری اعلام شد و در ساعات پایانی شب، واحد فناوری اطلاعات فرمانداری با همکاران انجمن تماس گرفته و فایل جدیدی را با فرمتی که مورد تایید فرمانداری بود برای انجمن ارسال نمود.

دبیرخانه انجمن ملی صنعت پخش با اصلاح فرمت و همسان سازی فایلها، لیست جدید را در اختیار فرمانداری قرار داد و تائیدیه فرمانداری را به تک تک شرکتها اعلام نمود.

همچنین شرکتهایی که لیست پلاک خود را به دفتر انجمن ارسال کرده بودند و به هر دلیلی دارای اشکال در لیستهای قبلی بودند و با فرمت فرمانداری همخوانی نداشتند را اصلاح کرده و  در یک فایل به تعداد 4 هزار و 159 پلاک که عمده آن خودروی شرکت‌های شعب انجمن در شهرستانها بودند را جمع آوری کرده و پس از رایزنی در اختیار فرمانداری گذاشته شد.

بدین ترتیب لیست خودروهای اعلامی انجمن ملی صنعت پخش ایران به فرمانداری تهران  10هزار و 885 خودرو بود که به علاوه 2456 پلاک اعلامی به پلیس راهور، در مجموع تعداد  13 هزار و 311 پلاک خودرو به راهور تحویل داده شد.

با اعلام تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونا در سطح کشور مجددا در قالب 2 نامه به پلیس راهور و فرمانداری تهران، مجوز ترددها تا پایان طرح محدودیت‌ها تمدید شد.