انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


نشست مشترک انجمن ملی صنعت پخش ایران با معاونت حمل کالا و بار شهرداری تهران برگزار گردید.



عصر روز یکشنبه مورخ 8 آذر ماه یکی دیگر از نشست های مشترک فی مابین انجمن و شهرداری تهران برگزار گردید. در این نشست که با حضور آقای اسماعیل بگی معاونت حمل و نقل کالا و بار شهرداری تهران و تیم همراه حضور داشتند، آقای شیروانی دبیر انجمن به همراه آقای تقی پوریان رئیس کمیته لجستیک و عضو هیأت مدیره و آقای بدری دبیر کمیته لجستیک و آقای گودرزی مدیر انفورماتیک انجمن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این جلسه به منظور بررسی تعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک بار و کالای شهرداری و انجمن ملی صنعت پخش ایران در خصوص موارد زیر تشکیل گردید:

  • بررسی فعالیت های مشترک و تعیین و تکلیف بحث ارتباط سامانه ای
  • بررسی الزامات اخذ باربرگ و ساز و کارهای آن
  • بررسی تخفیفات و امتیازت سازمان حمل و نقل برای شرکت های عضو انجمن

این جلسه در خصوص موارد بالا بحث و تبادل نظر شد و از جمله دغدغه های مطرح شده از سوی نمایندگان انجمن تعدد مجوزها در کشور و نگرانی از اضافه شدن یک ساز وکار جدید در ساختار شرکت های پخش بود. به این منظور مقرر شد با توجه به وجود اطلاعات شرکت های پخش در سامانه مربوط به انجمن و صحت این اطلاعات ، با ایجاد ارتباط وب سرویسی این دو سامانه با حداقل اطلاعات دریافتی از شرکت های عضو انجمن  باربرگ صادر گردد. در این خصوص مشکلات ذیل از سوی انجمن مطرح شد:

  1. مشکل عدم ارائه تخفیف به خودروهای 6 تن، در حالی که عمده خودروهای پخش در این دسته قرار دارند.
  2. نیاز به ثبت نام شرکت ها در سامانه بارانه و اخذ مجوز پروانه بهره برداری و دریافت باربرگ (یک سامانه دیگر و مجوزهای دیگر)

در این موارد آقای اسماعیل بگی به نمایندگی از سازمان حمل و نقل شهرداری بیان کردند با ارتباط بین سامانه ها ضمن رفع موارد بالا مزایایی به شرکت های عضو انجمن تعلق گیرد:

  1. اطلاعات ناوگان باری در پایان هر روز از جانب شرکت ها و  به صورت لیستی به سامانه سازمان حمل و نقل ارسال گردد.
  2. کلیه شرکتهای عضو انجمن از تخفیفی معادل 50 درصد در سال 98 و معادل 70 درصد در سال 99 برخوردار باشند .
  3. صدور مجوزهای پروانه و ناوگان خودروهای پخش توسط انجمن البته با اعطای این مجوز از جانب معاونت حمل بار و کالا همانند دفاتر خدمات الکترونیکی صورت پذیرد  .
  4. مذاکرات موثر با متولیان مربوطه در خصوص توجیه ایشان که بالغ بر 70 درصد خودروهای به کار گرفته شده در این صنعت همین خودروهای 6 تن می باشد و هیچ جایگزینی ندارند در نتیجه مشمول تسهیلات و تخفیفات مربوطه گردند.
  5. ارائه مستندات مبنی بر کامیونت بودن ماشین های 6 تن جهت رایزنی سازمان حمل نقل برای ارائه تخفیف به این خودروهای باری.

و در انتها ضمن معرفی پیمانکار معاونت و موضوع مربوطه ( نحوه فعالیت خودروها و تاثیر ان در ترافیک تهران ) مقرر گردید تمامی اطلاعات مورد نیاز پیمانکار مربوطه که در اختیار انجمن می باشد در راستای افزایش سطح تعاملات و بهره گیری از نتایج طرح در اختیار پیمانکار قرار گیرد.