انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


ما به رسانه‌ها اعتقاد داریم



مهندس احمد شیروانی، دبیر انجمن ملی پخش ایران هم سومین سخنران این نشست بود. شیروانی در ادامه این نشست گفت:

ما به رسانه اعتقاد داریم. رسانه‌ها واقعا اثرگذارند و در مباحث معطوف به مطالبه‌گری بسیار به انجمن ملی صنعت پخش ایران یاری رسانده‌اند.

معضلات صنعت پخش به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند؛ ما از عهده مشکلات درونی خودمان برمی‌آئیم و به تدبیر و مدارا به‌هر حال، همه امور را پیش می‌بریم. اما امان از مشکلات بیرونی که اختلال اصلی را در کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند.

من این‌جا در حضور شما نمایندگان و اصحاب رسانه عرض می‌کنم که باید فضایی ایجاد کنیم تا از دخالت‌های نابه‌جای افراد در صنعت بکاهیم. باور کنید این بسیاری از مشکلات و مقررات زائد است که دست‌و‌پای ما را بسته و اتفاقا به‌سادگی هم قابل رفع‌و‌رجوع است.
به قوانین نباید برعکس نگاه و عمل کرد. ما باید با الگوگیری‌های موفق، هم از شقه‌شقه کردن صنعت و صنایع‌مان پرهیز کنیم؛ هم فرصت بالندگی و شکوفایی را در همه صنایع فراهم آوریم.

نهادها به‌سمت رفع چالش‌های صنعت حرکت کنند و نقشی سازنده در مناسبات تجاری رقم بزنند، این مشکلات بیرونی وجاهتی ندارد که با آن دست‌وپای صنعت را ببندند.

ما امسال کارهای مهمی را در برپایی ششمین دوره همایش انجمن پخش، صورت داده‌ایم و تقریبا تمامی طرف‌های خودمان را دیده و حضورشان را لحاظ کرده‌ایم؛ چه انجمن‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، خرده‌فروش‌ها و کلا زنجیره، چه بانک‌ها، خودروسازها، لجستیک، شرکت‌های نرم‌افزاری و... ؛ امیدواریم مجموعا زمینه‌ای فراهم شود تا همه ذی‌نفعان به انتظارات مورد نظرشان برسند.