انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


حذف شرکت‌های پخش با ماندن در سنت



از نگاه فعالان پخش در ایران، این صنعت باید از مرحله سنتی عبور کند تا در مقابل چالش‌های پیشرو نشکند. موضوعی که در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران، جمعی از فعالان و نوآوران این صنعت در نشستی با عنوان «لزوم تغییر شیوه‌های صنعت پخش و گذار از روش‌های سنتی به روش‌های مدرن» در غرفه گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد بر آن دوباره تاکید کردند.

در این نشست روزبه شاهرخی معاون توسعه کسب‌و‌کار شرکت آپتایم با اشاره به اینکه استفاده از فناوری در صنعت پخش گریزناپذیر است. گفت: تاثیر فناوری‌های نوظهور و هوش مصنوعی می‌تواند تا ۵۱‌ درصد در صنعت‌‌‌های خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و حمل‌ونقل باعث افزایش بهره‌وری شود. ما می‌توانیم با استفاده از راهکارهای فناورانه، مشکلات آن را برطرف کنیم.
محمدرضا مرادی مدیرعامل شرکت پخش رازی نیز در بخشی از این نشست گفت: صنعت پخش در لبه بازار است و هر مشکلی در بازارها به صورت مستقیم در این صنعت اثر می‌‌‌گذارد. بنابراین یکی از بهترین تدابیری که می‌تواند مشکلات را کم کند، ایجاد رویکرد جدید و آینده‌‌پژوهی در این صنعت و لزوم تغییر ذهنیت است.

او با اشاره به شدت تحولات در دنیا نیز تاکید کرد: نمی‌توان با رزومه کارنامه ۱۰۰ ساله، همچون قدیم ادامه داد. تحول دیجیتال مطرح شده و دیجیتال مارکتینگ نیز در حال رشد است و همه چیز را عوض کرده است. حال این صنعت به راهکارهای فناورانه نیاز دارد.

وفا تقی پوریان، مدیرعامل شرکت پخش پرنیان مهیار در بخشی از اظهاراتش با اشاره به اثر مخرب معضلات اقتصادی کشور بر صنعت پخش گفت: امروز الزامی است که رویکرد سازمان‌ها به سمت افزایش استفاده از دیتاهای پردازش شده سوق داده شود. زیرا با استفاده از روش‌های سنتی امکان حیات در این صنعت وجود ندارد.