انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


اقدام نشود، داروخانه‌ها ورشکسته می‌شوند!



نامه‌نگاری جمعی از داروسازان به ریاست دیوان عدالت اداری کشور/
اقدام نشود، داروخانه‌ها ورشکسته می‌شوند!

روز گذشته نامه‌ای از طرف جمعی از داروسازان به ریاست دیوان عدالت اداری کشور منتشر شد که در آن صراحتا گفته شده است توان مالی داروخانه‌ها به‌شدت در حال کاهش و ادامه کار وجود ندارد.

در این نامه که به امضای چند تن از داروسازان رسیده، آمده:
«ما داروسازان موسس داروخانه‌های خصوصی سراسر کشور، پیرو بد عهدی‌های مغایر قانون بیمه تامین اجتماعی، در بازپرداخت مطالبات، اعلام می‌داریم، در صورت تداوم تاخیر پرداخت مطالبات، از سوی سازمان تامین اجتماعی، نیز سازمان برنامه‌وبودجه، که در زمان حاضر، به ۶ ماه رسیده، درآستانه‌ی نابودی و ورشکستگی قرار گرفته‌ایم، و قدرت خرید دارو، نیز توان ادامه خدمات‌رسانی به این شکل به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی را از دست خواهیم داد.

به‌همین دلیل، چنانچه مطالبات سهم ارز داروخانه‌ها، از دو فصل انتهایی سال ۱۴۰۲ لغایت آخر خرداد ۱۴۰۳ تسویه نگردد، چاره‌ای جز تحویل آزاد داروهای با سهم ارز بالا، به بیمه‌شدگان این سازمان، برای داروخانه‌های سراسر کشور، باقی نخواهد ماند.
درخواست ورود و رسیدگی عاجل داریم.»

امضا‌کنندگان:
دکتر زهرا حاجی صادقیان، دکتر مرضیه کهنمویی، دکتر محسن حسنیان، دکتر سهیل باطنی، دکتر حسن کربکندی، دکتر نیلوفر باغبانی (همگی از اصفهان)، دکتر فریبا عزیزی (از اراک) و دکتر مهدی لطفی (از نجف آباد).