انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


به هنر کارگران است، که ایران آباد


روزِ جهانی کارگر، یادبود از مقام والای کارگران است. بدیهی است چرخ حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی از دستان کارگران نشات می گیرد و بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی انسان حاصل کار و تلاش و اندیشه‌ورزی این قشر پر تلاش جامعه است.


11 اردیبهشت روزِ جهانی کارگر، یادبود مقام والای کارگران است. بدیهی است چرخ حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی از دستان کارگران نشات می گیرد و بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی انسان حاصل کار و تلاش و اندیشه‌ورزی همه اقشار جامعه به خصوص کارگران پر تلاش است. هر ملت و کشوری که از اندیشه و بازوان هنرمند کارگران بهتر استفاده نماید حتما در میسر  توسعه، پیشرفت و رونق جامعه خود، رشد دو چندانی بدست خواهد آورد .

روز گرامی داشت مقام کارگر، بهانه‌ای است که از جایگاه ویژه این تلاشگران، صنعتگران و دلسوزان سازندگی در کشور قدردانی نمائیم و من به نوبه خود برای یکایک این عزیزان به ویژه کارگران و زحمتکشان با ارزش فعال در صنعت پخش، سلامتی و شادکامی آرزومندم.

همگان می دانیم در روزگاری به سر می بریم که کارگران بیش از سایر اقشار زحمتکش جامعه مشکلات جاری اقتصادی، رفاهی و اجتماعی را بردوش می کشند و علی‌رغم تلاشهایی که توسط کارفرمایان (با توجه به کلیه محدودیتهای موجود) جهت بهبود شرایط صورت پذیرفته است، لیکن  بخاطر شدت وخامت وضعیت  اقتصادی کشور این تلاش‌ها هم نتوانسته است شرایط جاری این اقشار عزیز را به سطح مطلوب برساند. چراکه امسال نیز همانند سال قبل در دنیا و ایران  بیماری کرونا باعث کندی و حتی به حرکتی در کلیه چرخه‌های اقتصادی، اجتماعی دنیا گردیده است و مشخص است به دلیل سطح گسترده حضور کارگران عزیز در بدنه اقتصادی دنیا، این قشر زحمتکش بیش از سایر اقشار از این وضعیت آسیب دیده اند.

بر کسی پوشیده نیست که شوک ناشی از کووید-۱۹، در ارتباط با قشر کارگر نه تنها به سلامت جان کارگران  و خانواده‌های آنها آسیب رسانده است بلکه زندگی اقتصادی و معیشتی روزمره آنان را به‌شدت دچار چالش و بحران نموده است .

هر چند در سال جاری حداقل دستمزد با وجود کلیه تنگناهای اجرائی مدیران کسب و کار، افزایش مناسبتری نسبت به قبل داشته است . لیکن افزایش ۳۹ درصدی برای حداقل دستمزد در مقایسه با میزان تورم در سال 99 عدد چشمگیری نبوده است، اما می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق برای تصمیم‌گیری در سایر موارد از دولتمردان پیگیری شود.

همکاران عزیز، در این شرایط سخت راهی نداریم جز آنکه «همه با هم» متحد، منسجم، هوشمند و امیدوار کنار هم باشیم، تا بتوانیم از این تنگناها عبور نمائیم. بدیهی است تنها با تلاش‌ها و استقامت شما عزیران است که میتوان برای کشور قدرت، امنیت، صلح و رفاه، آرامش و شادی را تضمین نمائیم .

امیدواریم همانطور که عالیترین مقام وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی نیز گفته است: با اتخاذ سیاست‌های درست، عالمانه، عادلانه و متکی بر گفت‌وگو به گونه‌ای عمل شود که کارگران ما امیدوار به آینده، با انگیزه و خلاق در عرصه‌های تولید و کسب و کار مشغول به کار باشند.

به امید روزی که این قشر زحمتکش جامعه بتواند شرایط اقتصادی ، اجتماعی و رفاهی که در  شان و منزلت جایگاه اجتماعی ان می باشد را کسب نماید

به امید روز‌های بهتر

دوستدار همیشگی کارگر

سهراب کارگر