انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


امضای تفاهم‌نامه با پلیس راهور تهران


تفاهم نامه پلیس راهور تهران بزرگ با انجمن ملی صنعت پخش ایران روزگذشته( 23 خردادماه) به میزبانی پلیس راهنمائی و رانندگی تهران امضا شد.


تفاهم نامه پلیس راهور تهران بزرگ با انجمن ملی صنعت پخش ایران روزگذشته( ۲۳ خردادماه) به میزبانی پلیس راهنمائی و رانندگی تهران امضا شد.

این تفاهم‌نامه توسط سردار حمیدی به عنوان رئیس پلیس راهور تهران  و دکتر سهراب کارگر به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن و مهندس تقی پوریان عضو هیات مدیره و رئیس کمیته لجستیک انجمن به امضا رسید.

دکتر سهراب کارگر ضمن اشاره به مشکلات تردد خودروهای پخش در سطح شهرها افزود: به آمار اعلامی کارشناسان 5 درصد تردد خودروها در شهر تهران به خودروهای پخش تعلق دارد.

ایشان در ادامه افزود تسهیل تردد در سطح شهر ها می تواند به کاهش آلودگی و افزایش آرامش شهروندان کمک شایانی کند و از این رو همکاری پلیس راهور و انجمن ملی صنعت پخش برد برد است.

رئیس انجمن ملی صنعت پخش آموزش را از الزامات واحدهای لجستیک در شرکتهای پخش اعلام کرد و نقش پلیس راهنمایی و رانندگی را بسیار مهم عنوان کرد.

سردار حمیدی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به نمایندگان شرکتهای صنعت پخش ایران تردد خودروها و خصوصا حمل کالا در سطح شهر را به جریان خون در رگ انسان تشبیه کرد و گفت ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در حوزه حمل و نقل کالا و بار وجود دارد که باید آنها را به درستی مدیریت کرد و مانع از اتلاف زمان و انرژی شویم.

رئیس پلیس تهران گفت : پلیس با دید باز و نگاه تسهیل گری به موضوعات باید بنگرد و امر نظارت در سطح شهر به نوعی باشد که ساماندهی تردد ناوگان حمل کالا بخصوض غذا و دارو در اولویت باشد و با بکارگیری فناوری اطلاعات نظارت بر راننده و خودرو را دوجانبه (راهور و انجمن)انجام دهیم.

در ادامه جلسه مهندس تقی پوریان ضمن تشکر از پلیس راهور تهران بابت نگاه ویژه و سازنده به حوزه لجستیک در صنعت پخش به چالشهایی که در موازی کاری سازمان های بالادستی در مواجهه با شرکتهای پخش وجود دارد اشاره کرد و افزود: ما نیازمند همراهی و حمایت حاکمیت هستیم و از پلیس نیز انتظار داریم که راهنمائی را مقدم بر برخورد با تخلفات رانندگی بداند.

رئیس کمیته لجستیک انجمن از تجربه خوب جلسات کارشناسی گذشته با رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور گفت و تاثیر جلسات مشترک با پلیس را به خصوص در حوزه آموزش بسیار مثمرثمر اعلام کرد.

 

در این دیدار سرهنگ رازقی رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت، سرهنگ موسوی پناه و همچنین از سوی انجمن نیز، مهندس رحمت ا... شفائی عضو هیات مدیره و مهندس احمد شیروانی دبیرکل انجمن حضور داشتند.

  • همکاری و مشارکت در برگزاری دوره­ها و کارگاه­های آموزشی با موضوع شناخت هرچه بیشتر قوانین و مقررات بر اساس نیازسنجی­های صورت گرفته در سطوح مختلف شرکت های پخش توسط راهور
  • اجرای جلسات مشترک برای شناسایی مشکلات تردد خودروهای پخش در شهر تهران و راه حل های مترتب بر آن.
  • استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی انجمن جهت آموزش هرچه بیشتر فعالان این صنعت در خصوص قوانین با تامین محتوای آن بوسیله پلیس راهور
  • تسهیل اخذ مجوز نصب لوگوی های تبلیغاتی وسایل نقلیه شرکت های عضو
  • ارتباط وب سرویسی بین طرفین در راستای تامین نیازهای اطلاعاتی توافق شده

این موضوعات بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه بود که در ماه‌های گذشته و در جلسات کارشناسی بررسی و نهایی شده‌ بود و به امضای طرفین رسید.