انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


دیدار با معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت


رئیس و اعضای هیئت مدیره و دبیر کل انجمن ملی صنعت پخش ایران امروز (7 مهرماه) با "دکتر صدیف بیک‌زاده معاون بازرگانی وزارت صمت" به منظور عرض تبریک انتصاب ایشان در این سمت و ارائه گزارش مسائل بروز صنعت پخش دیدار کردند.


رئیس و اعضای هیئت مدیره و دبیر کل انجمن ملی صنعت پخش ایران امروز (7 مهرماه) با "دکتر صدیف بیک‌زاده معاون بازرگانی وزارت صمت" به منظور عرض تبریک انتصاب ایشان در این سمت و ارائه گزارش مسائل بروز صنعت پخش دیدار کردند.

در این دیدار رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران ضمن عرض تبریک انتصاب شایسته دکتر بیک زاده در سمت جدید، از حضور ایشان به دلیل تجربه بالا و همراهی‌شان در سمت‌های قبلی در وزارت صمت با فعالان صنعت پخش ابراز قدردانی کرد.

دکتر سهراب کارگر با بیان اینکه صنعت پخش امروزه در سراسر کشورمان با وجود همه محدودیت‌ها و شیوع ویروس کرونا، وظایف خود را به درستی و با تمام توان انجام داده است گفت: در این صنعت شاهد مشکلات و موانع زیادی هستیم که خوشبختانه دکتر بیک‌زاده از آنها مطلع و آگاه است و امیدواریم با حضور ایشان و یاری مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت بتوانیم بر مشکلات این صنعت فائق آئیم و نقش موثری را در اقتصاد کشور و تسهیل زنجیره توزیع کشور ایفا نمائیم.

دکتر سهراب کارگر با ابراز اینکه موازی کاری دستگاه‌ها باعث فشار و محدودیت مضاعف در فعالیت شرکت‌های پخش کشور شده است افزود: ما اعتقاد داریم وزارت صمت به عنوان حامی و متولی صنعت پخش می‌تواند کمک شایان ذکری به این صنعت نماید و حضور سازمان غذا و دارو و پلمپ انبارهای تحت پوشش انجمن صنعت پخش به بهانه نگرفتن کد irc و یا دیگر مسائل، اقدامات موازی کاری با وزارت صمت محسوب می شود.

ایشان ابراز امیدواری کرد با حضور "دکتر فاطمی‌امین" به عنوان وزیر صمت، دکتر بیک زاده و کارشناسان با تجربه همچون مهندس حمید محله و خانم مهندس اقدم و دیگر عزیزان همراه، بتوانیم به سمت توسعه توانمندی‌ها و رفع موانع فعالیت شرکت‌های پخش قدم موثری برداریم.

دکتر کارگر همچنین افزود: ما در کمیسیون مقررات زدایی توانستیم رای موافق بگیریم که مانع از دخالت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شویم؛ ولی متاسفانه با و‌توی وزیر وقت اقتصاد، موضوع منتفی شد که امید داریم در دوره جدید این مشکل با یاری مسئولان وزارت صمت برطرف شود.

دکتر صدیف بیک‌زاده نیز ضمن خوش آمدگویی به مدیران و متخصصان صنعت پخش کشور گفت: یکی از کلیدی ترین موضوعات اقتصادی کشور به اعتقاد من موضوع توزیع و پخش است و ضمن تجربیات و دانشی که در کشور در این حوزه وجود دارد، باید از تجربیات جهانی موفق نیز بهره گرفت.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با ذکر این نکته که در دنیا بر این باورند که اگر بازار کارایی لازم را داشته باشد، هدایت درست صنایع را می‌توان به عهده خودشان گذاشت، گفت: برطرف کردن نیاز مردم که باعث رفاه آنها می شود، با حمایت تولید کننده ممکن است و زنجیرهای که تولیدات را به مصرف کننده وصل کند، حلقه‌ای است که که هر چقدر در نظام درست‌تر و توانمندتری فعالیت داشته باشد، کارایی بازار را افزایش میدهد و شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود.

ایشان اضافه کرد: اقداماتی که صرف تولید، انبار و توزیع میشود، هدف نیست بلکه ابزار است. هدف رفاه اجتماعی و مصرف‌کننده است؛ حمایت تولید کننده نیز برای ما مهم است و برای اینکه تحول ایجاد کنیم و قدمی برداریم باید از سرمایه‌های اجتماعی کشور استفاده کنیم.

وی افزود: می دانیم که متخصصان زیادی در کشور داریم و پیشنهاد می‌کنیم کار گروهی برای کارشناسی امور و رفع موانع صنعت پخش تشکیل شود و ما با یاری خود فعالان صنعت تغییرات را از درون این فعالیت اقتصادی جستجو و فرصتها را ایجاد کنیم.

وی در پایان از نگاه ویژه مقام عالی وزارتخانه صمت نسبت به صنعت پخش خبر داد و گفت آمادگی هرگونه همراهی و تشکیل کارگروه، در راستای رفع موانع کاری شرکتهای صنعت پخش ایران را داریم.

در این دیدار همچنین مهندس مصطفی خدایی نایب رئیس هیئت مدیره انجمن، معرفی اجمالی از توانمندی‌های صنعت پخش و فعالان این صنعت داشت و به ذکر آمار شرکتهای پخش سراسری و استانی، انبارها، تعدادخودروهای لجستیک و سرمایه‌های انسانی این صنعت پرداخت و با اشاره به مثالی از یک شرکت‌ فعال صنعت پخش که در شهر شیراز با موانع دست و پاگیر روبرو شده و انبارش پلمپ شده است گفت: ما به عنوان فعالان صنعت پخش کشور نیازمند یاری وزارت صمت و حمایت بیشتر هستیم تا بتوانیم کالا و محصولات را به نحو مطلوب به دست مصرف‌کنندگان و هموطنان برسانیم.

دکتر محمدرضا مرادی عضو هیات مدیره انجمن نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در صنعت پخش این است ادامه داد: بعضی از نهادهای دولتی این صنعت را به درستی نمی‌شناسند و این موضوع باعث می‌شود تصمیماتی گرفته ‌شود که در امر توزیع محصولات، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن افزود: در راستای جهانی شدن و همگام شدن با تحولات پیاپی تکنولوژی، شرکت‌ها باید همراه شوند و ما قرار نیست چرخی را اختراع کنیم و کافیست در راستای تجربیات شرکت‌های موفق جهانی حرکت کنیم. چراکه این موضوعات آزموده شده است و کافیست الگوبرداری درستی انجام دهیم.

ایشان با ذکر تجربیاتی که در شرکت‌های پخش دارویی داشته، ابراز امیدواری کرد که با توجه به اقدامات خوبی که در راستای "بنچ‌مارک" انجام و الگوبرداری‌ شده است شاهد روند رو به رشد و با سرعت باشیم که این مهم نیازمند حمایت نهادهای بالادستی است.

 وی در پایان صحبت های خود افزود: امیدواریم با حمایت وزارت صمت و با نگاه جدید و تجربیات خوبی که در گذشته داشته، شاهد رشد روز افزون صنعت پخش باشیم و نگاه سنتی از شرکت‌های پخش زدوده شود و ما با تشکیل کارگروه‌های مرتبط با معرفی نفرات باتجربه کمک لازم را در حد توان انجام خواهیم داد.

دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش ایران نیز انتخاب بجا و شایسته دکتر بیک‌زاده را به عنوان معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تبریک گفت و ادامه گفت: خوشحالیم که این معاونت با دارا بودن سابقه موفق و تجربه بالا در همه امور مربوط به صنعت پخش، آگاهی و شناخت کامل را دارد و در تمامی امور پیش روی ایشان آرزوی موفقیت‌های روز افزون را داریم.

 مهندس شیروانی ضمن تشکر از زحمات وزارت صمت در گذشته، بزرگترین دغدغه امروز صنعت‌پخش را قوانین و مقررات زائد معرفی کرد که مخل کسب‌وکارها هستند و همچنین افزود: دلیل اصلی این اتفاقات این است که صنعت پخش جایگاهی که باید داشته باشد را در قانون ندارد.

ایشان افزود: امیدواریم با حضور دکتر بیک‌زاده به صنعت پخش کمک شود و لایحه پخش نیز که مدتهاست در جریان است، تصویب شده و فعالان این صنعت جایگاه مناسب و قانونی خود را پیدا کنند.

دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش ایران تاکید کرد: در جلسه کمیته مقررات زدایی که قرار است برگزار شود ما نیاز به حمایت وزارت صمت داریم و اطمنان داریم همچون گذشته شاهد حمایت وزارت صمت خواهیم بود.