انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


روایت نشریه نیوزویک از پشت صحنه نوآوری‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌های انقلابی

شگفتی‌سازان جهان نوآوری


«نیوزویک» لیستی از نوآورترین افراد جهان را منتشر کرد. از جمله ایلان ماسک بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، کاتالین کاریکو میکروبیولوژیستی که زمینه تولید واکسن کرونا را فراهم کرد.


شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که جهان را تغییر دادند

«نیوزویک» لیستی از نوآورترین افراد جهان را منتشر کرد. از جمله ایلان ماسک بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، کاتالین کاریکو میکروبیولوژیستی که زمینه تولید واکسن کرونا را فراهم کرد. افراد این لیست یک زمینه مشترک دارند و آن استفاده از تکنولوژی برای تحول در حوزه‌های مختلف است.

 

آمارها به وضوح نشان می‌‌‌‌‌دهند حوزه تکنولوژی در دوران رکود اقتصادی ناشی از کرونا با رشد قابل‌‌‌‌‌توجهی روبه‌‌‌‌‌رو شده اما پشت برخی از نوآوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سال‌‌‌‌‌های اخیر شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی قرار داشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند که با «تغییر انقلابی» مسیر جدیدی در یک صنعت یا بازار یا حوزه علمی به‌‌‌‌‌وجود آورده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

سال‌‌‌‌‌ها پیش یک اقتصاددان اتریشی از تخریب خلاق  (Creative destruction) به‌‌‌‌‌عنوان مدلی برای تغییر وضع موجود از مسیرهای نوآورانه گفت و این روزها اصطلاح تغییر انقلابی (Disruption) به آن دسته از فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی گفته می‌‌‌‌‌شود که یک صنعت یا بازار را با یک نوآوری کاملا متحول می‌‌‌‌‌کنند.

نشریه نیوزویک در تازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین شماره خود برخی از شاخص‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پشت ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انقلابی را معرفی کرده است؛ کسانی چون کاتالین کاریکو، میکروبیولوژیستی که با تحقیقاتش در زمینه mRNA زمینه تولید واکسن کرونا را فراهم کرد یا مدیر ارشد نتفلیکس که استراتژی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های محتوای جهانی او به خلق سریال Squid Game منجر شد. ایلان ماسک، کارآفرین تکنولوژی که امسال با رشد عجیب و غریب کسب‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌کارهایش هم در حوزه خودرو و هم در حوزه فضا به موفقیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی رسید. لیست نیوزویک شامل ۵۰ نفری می‌‌‌‌‌شد که یک زمینه مشترک دارند و آن استفاده از تکنولوژی برای یک تغییر انقلابی در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف بوده است.

هوش مصنوعی و بیگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دیتا در صنعت غذایی

سارا مینکر از تایم تا نیوزویک- بنیان‌‌‌‌‌گذار Gro Intelligence

سازمان ملل‌‌‌‌‌متحد می‌‌‌‌‌گوید تا سال‌‌‌‌‌2050 که جمعیت جهان به 9‌‌‌‌‌میلیارد نفر می‌‌‌‌‌رسد غذای قابل‌‌‌‌‌توجهی برای این تعداد موردنیاز است. این موضوع تغییرات اقلیمی گسترده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری را به‌‌‌‌‌دنبال خواهد داشت و سارا مینکر معتقد است بحران بزرگ‌‌‌‌‌تر و نزدیکتر از آن چیزی است که حتی سازمان‌‌‌‌‌ملل تصویر کرده است. او می‌‌‌‌‌گوید که در سال 2027 جهان با کمبود 214 تریلیون کالری مواجه خواهد بود. به گفته او اگر هر ساندویچ همبرگر 563 کالری داشته باشد در سال 2027 نیاز به 379‌‌‌‌‌میلیارد همبرگر است که بیشتر از کل همبرگر‌‌‌‌‌هایی است که تاکنون تولید شده است. هدف شرکت او استفاده از داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و هوش‌‌‌‌‌مصنوعی برای تولید محصولات غذایی موثرتر است. شرکت او مشغول پایش روزانه 640 تریلیون داده از منابعی چون دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، شرکت‌‌‌‌‌های غذایی و تصاویر ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است.