پیرو دریافت «اخطار نهایی» شرکت تبلیغاتی تمدن هنر درخصوص الزام به اخذ مجوز تبلیغات بر روی بدنه ناوگان شرکت های پخش به استناد تفاهمنامه آن شرکت با سازمان زیباسازی شهر تهران، انجمن ملی صنعت پخش ایران به این اخطار پاسخ داد.
در متن نامه ی پاسخ دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش به مدیریت این شرکت صراحتا اعلام شده است که «اخطار صادره، فاقد هرگونه مبنای قانونی و خارج از حدود اختیارات آن شرکت است. مطابق ماده ۲۰۷ آییننامه راهنمایی و رانندگی، تنظیم ضوابط نصب هرگونه نوشته، علامت یا آگهی بر روی وسایل نقلیه صرفاً در صلاحیت پلیس راهور است و هیچ تفاهمنامه یا توافقنامه میان بخش خصوصی و شهرداری نمیتواند تکلیف قانونی برای شرکتها ایجاد کند.»
دکتر شیروانی همچنین در این نامه تصریح کرده است که «هرگونه فشار، تهدید یا نامهنگاری مبتنی بر چنین تفاهمنامهای، تجاوز به حقوق قانونی این شرکت تلقی شده و مسئولیت عواقب آن برعهده صادرکنندگان اخطار خواهد بود.«
وی همچنین در پایان اعلام نموده است که «با قاطعیت اعلام می گردد که اخطار صادره هیچ ارزش قانونی ندارد. همچنین تاکید می گردد که از هرگونه تهدید، فشار یا اجبار برای شرکت های صنعت پخش ایران از جمله شرکت های پخش غذایی ، دارویی ، آرایشی بهداشتی ، تجهیزات پزشکی ، لوازم خانگی و ... مبتنی بر تفاهمنامه خصوصی جلوگیری شود.از سوی دیگر در صورت تکرار، این انجمن حق خود را برای پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی محفوظ میدارد.«
با توجه به پاسخ فوق الذکر انجمن ملی صنعت پخش ایران، توجه شرکت های محترم پخش به این موضوع قابل انتظار است.
تصویر اصل نامه شرکت تبلیغاتی تمدن هنر و پاسخ انجمن ملی صنعت پخش ایران در ذیل قابل مشاهده است.


