انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


کمبود داروهای مورد نیاز مردم طی هفته آینده رفع می‌شود.


مشاور امور فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات داروهای مورد نیاز مردم، گفت: کمبود داروهای مورد نیاز مردم طی هفته آینده رفع می‌شود.


🔹مهناز خانوی بعد از ظهر سه شنبه در سی و دومین نشست مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: کمبود برخی داروهای مورد نیاز از خارج از کشور وارد شده و ظرف یک هفته آینده توزیع خواهد شد.

🔹وی افزود: در برخی اقلام دارویی در کشور با کمبود مواجه هستیم این اقلام که عمدتاً شامل آنتی بیوتیک و سرم است، تأمین شده و هم اکنون در مرحله ارزیابی کیفیت است که حداکثر تا هفته آینده به صورت کنترل شده توزیع آن آغاز می‌شود.

🔹مشاور امور فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین سازمان غذا و دارو تصریح کرد: برخی از داروهای کمیاب خارجی به صورت مهندسی معکوس در کشور تولید و وارد بازار می‌شود از این رو واردات آن کاهش پیدا می‌کند ولی برخی از پزشکان همچنان فرآورده‌های خارجی را تجویز می‌کنند که این امر موجب بروز کمبود کاذب می‌شود.

🔹خانوی بیان کرد: حفظ سلامت جامعه مهمترین وظیفه سازمان غذا و دارو است و آئین نامه مشترک اجرایی با محوریت استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های در قالب قانون جهش تولید دانش بنیان در خرداد ماه سال جاری تصویب شده است.

🔹وی ادامه داد: در این آئین نامه به طور جدی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در استفاده از فناوری‌ها و حمایت از فعالیت آنها توجه جدی صورت گرفته است.

🔹مشاور امور فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین سازمان غذا و دارو گفت: شرکت‌هایی که در مراکز رشد و پارک‌های فناوری مستقر هستند چنانچه در زمینه طراحی و تولید فرآورده‌های سلامت با دانش فنی جدید و نوآور و به‌سوی فناوری فعالیت کنند قابلیت این را خواهند داشت که از سوی وزارت بهداشت به‌عنوان «هسته‌های فناور» به رسمیت شناخته شوند./مهر

روابط عمومی انجمن ملی صنعت پخش ایران