انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


وزارت صنعت در دوره جدید موانع صادرات را بردارد


نایب رییس اتاق تهران معتقد است: امروز وزارت صنعت، معدن وتجارت در دوره فعالیت سرپرست جدید آن نیاز به برطرف کردن موانع پیش روی صادرات دارد و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.


ایرنا- نایب رییس اتاق تهران معتقد است: امروز وزارت صنعت، معدن وتجارت در دوره فعالیت سرپرست جدید آن نیاز به برطرف کردن موانع پیش روی صادرات دارد و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

«محمد اتابک » روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مسیر اقتصاد مقاومتی را با مشخصه درونزایی و برون‌نگری را ترسیم کردند و در شرایط کنونی در بسیاری از تولیدات صنایع معدنی از جمله فولاد، سیمان و ...با مازاد تولید روبرو هستیم و نیاز به حضور در بازارهای بین‌المللی داریم.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت لازم است بسترساز توسعه صادرات کشور باشد و انتظار می‌رود سرپرست جدید وزارتخانه یاد شده در این ارتباط گام بردارد.

اتابک خاطرنشان ساخت: امروز چنانچه بخواهیم تقسیم‌بندی کنیم که در ارتباط با امر صادرات چه میزان با موانع داخلی و خارجی روبرو هستیم، قطع به یقین موانع داخلی که مانع از صادرات می‌شود، بیش از مساله تحریم است.

وی تاکید کرد: فعالان عرصه صنعت، معدن وتجارت از سرپرست جدید وزارتخانه انتظار دارند موانع پیش روی صادرات را بردارند و تولید هم با جهش همراه خواهد شد.

اتابک گفت: تدوین قوانین و دستورالعمل‌های غیر ضرور موجب برهم خوردن توازن در روند تولید می‌شود و سود این امر برای دلالان و واسطه‌ها مهیا خواهد شد و کاهش صادرات را هم به دنبال دارد.

وی افزود: رییس بانک مرکزی و مسوولان ذیربط بر اهمیت تحصیل ارز برای تامین نیاز های کشور تاکید دارند، اما در بعد اجرایی سنگ‌های پیش روی صادرات مانع از تحقق برنامه‌ها می‌شود.

اتابک، موضوع جلوگیری از خام‌فروشی را مورد تایید قرار داد و گفت: آنچه که باید در این دوره وزارت صنعت مورد توجه قرار دهد، اینکه محصولات واحد های تولیدی باید به سهولت قابلیت صادرات داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز مسوولان در وزارت صنعت باید به حرف‌های اهل حرفه و دست‌اندرکاران تولید و صادرات گوش فرا دهند، زیرا عملکرد برخلاف این امر، پیامدهای زیانباری برای کشور به همراه دارد.

اتابک پیرامون شخصیت معرفی شده برای تصدی سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: «حسین مدرس خیابانی» فردی کاردان، متدین، از مدیران موفق صنعت سیمان، مفاهیم اقتصادی را به خوبی اشرافیت دارد، از تسلط به اداره بنگاه‌های اقتصادی برخوردار است، نسبت به بازار احاطه لازم را دارد و در دوران فعالیت در صنایع موجب سامان بخشیدن به بخش مربوطه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: سرپرست جدید وزارت صنعت، فشار را از روی تولید بردارد و به جای آنکه محصولات در انبارهای دلالان دپو شود، راهی بازارهای صادراتی شده و پیامد ارزآوری برای کشورمان به همراه داشته باشد.