انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


حذف روسا از کاندیداهای اتاق


آخرین اخبار از انتخابات اتاق‌های بازرگانی حاکی از آن است که پس از عدم حضور غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در انتخابات پیش‌رو،........


این بار مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران نیز از شرکت در انتخابات کناره‌گیری کرد. به گفته منابع آگاه، این کناره‌گیری به توصیه نهادهای نظارتی بوده است. همچنین انتخابات اتاق‌های بازرگانی نیز از ۱۰اسفندماه به ۲۰اسفندماه موکول شد.
برگزاری انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌ها به ۲۰ اسفند موکول شد. البته با توجه به اینکه پیرو این تصمیم، اعلام نتیجه نهایی احراز صلاحیت کاندیداها نیز از ۲ اسفند به ۱۱ اسفند تغییر کرده، همچنان زمان چندانی برای طیف‌بندی و یارکشی نیست. البته برخی بر این باورند که به دلیل ردصلاحیت عده‌ای از ثبت‌نام‌کنندگان، برخی برای لابی و دست و پا کردن مدرک به هر صورت، بر انجمن فشار وارد کرده‌اند و انجمن نیز ناگزیر زیر بار این تعویق رفته است.

برخی نیز عنوان می‌کنند با توجه به استفساریه‌ای که منتشر شده و تغییر تاریخ برگزاری انتخابات، بهتر است مهلت ثبت‌نام نیز تمدید شود. در این صورت احتمالا افراد بیشتری می‌توانند برای کاندیداتوری وارد میدان شوند. اما مهمترین شنیده‌های اخیر مربوط به رئیس اتاق تهران است. اخباری که از منابع موثق به «دنیای اقتصاد» رسیده حاکی از آن است که مسعود خوانساری به توصیه نهادهای نظارتی، از شرکت در انتخابات پیش رو کنار رفته است؛ اگرچه گفته می‌شود صلاحیت و اهلیت ایشان تایید شده است. با توجه به عدم‌حضور خوانساری در این انتخابات، به نظر می‌رسد سرنوشت ائتلاف برای فردا نیز مانند سایر طیف‌ها نامشخص باشد.

دو رهبر اصلی این ائتلاف یعنی پدرام سلطانی و مسعود خوانساری به اتاق نمی‌آیند و برخی مهره‌های اصلی این ائتلاف نیز در این انتخابات شرکت نکرده‌اند؛ مانند محمد لاهوتی، محمدرضا انصاری، محمد امیرزاده، ناصر ریاحی و محمد اتابک. در واقع تا به اینجا از ترکیب کنونی هیات رئیسه اتاق تهران، تنها فاطمه مقیمی باقی مانده است. همچنین سه نایب‌رئیس اتاق ایران نیز در این انتخابات غایب هستند. با تکیه بر شنیده‌هایی که احتمالا موثق نیز هستند، مبنی بر اینکه غلامحسین شافعی، رئیس کنونی اتاق ایران، و غلامحسین جمیلی، خزانه‌دار کنونی اتاق ایران، نیز در این کارزار انتخاباتی غایب‌اند، کرسی‌های هیات‌رئیسه اتاق ایران نیز شاهد تغییرات زیادی خواهند بود./دنیای اقتصاد
روابط عمومی انجمن ملی صنعت پخش ایران