انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


ایستگاه آخر نظارت بر انتخابات اتاق


انتخابات اتاق بازرگانی از بیرون در حالت سکون قرار دارد و کاندیداها همچنان منتظر اعلام نظر نهایی شورای‌عالی نظارت هستند،


بااین‌حال اخباری از بر‌‌گزاری نشست‌های اختصاصی گروه‌ها به گوش می‌رسد اما هیچ‌کدام از جریان‌‌‌‌‌‌ها هنوز قادر به تصمیم‌گیری نهایی درباره لیست نهایی خود نیستند و جز به نتیجه نرسیدن مذاکرات، در انتظار نتایج احراز اهلیت‌‌‌‌‌‌ها هستند. جهانبخش سنجابی‌شیرازی، دبیر شورای‌عالی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: روز چهارشنبه، ۱۰اسفندجلسه نهایی شورای‌عالی نظارت تشکیل می‌شود و نظر قطعی خود را در زمینه اهلیت افراد اعلام خواهد کرد.

به گفته این مقام انتخابات اتاق بازرگانی، نتایج به محض اتمام بررسی‌‌‌‌‌‌ها، یا شامگاه چهارشنبه یا صبح روز پنج‌شنبه به تفکیک اتاق‌های کشور اعلام خواهد شد. سنجابی خبر می‌دهد: تمامی حوزه‌‌‌‌‌‌ها در این دوره حدنصاب دارند و در نتیجه رای‌‌‌‌‌‌گیری در همه حوزه‌های انتخاباتی برگزار می‌شود و حوزه‌‌‌‌‌‌ای نیست که از این نظر مشکلی داشته باشد.

پیش از این مسائلی از سوی نمایندگان مطرح شد مبنی‌بر اینکه قادر به برقراری ارتباط با مقام‌‌‌‌‌‌های انتخاباتی نیستند و مکانی برای این کار وجود ندارد و این مشکل را مربوط به سامانه‌‌‌‌‌‌ای‌شدن امور انتخاباتی توصیف‌کردند.

 سنجابی در پاسخ به این مساله می‌گوید: انجمن نظارت بر انتخابات ۱۰خط تلفن، یک ایمیل فعال، ۱۵ میز کارشناسی و یک سخنگوی فعال دارد و در طبقه هشتم ساختمان جدید اتاق ایران مستقر است.  به گفته دبیر انجمن نظارت از مجموع ۲۱۵۶ کاندیدایی که ثبت‌نام کرده‌اند بیش از ۴۰۰ نفر مراجعه حضوری داشته‌اند و به اظهارات آنها به شکل حضوری رسیدگی شده‌است. بحث دوتابعیتی‌‌‌‌‌‌ها بار دیگر مطرح شده و او در پاسخ به این پرسش که آیا دو تابعیتی‌‌‌‌‌‌‌بودن مشکلی برای کاندیداها خواهد بود یا نه، پاسخ می‌دهد: طبق قانون جز هیات‌رئیسه تکلیفی برای انجمن نظارت برای استعلام در این زمینه نیست؛ اما چنانچه نهادهای نظارتی مکاتبه‌‌‌‌‌‌ای در این زمینه داشته باشند به گونه‌ای نیست که انجمن نظارت، صالح به رسیدگی به آن نباشدو در این مورد صلاحیت دارد. اما به گفته او تاکنون هیچ مکاتبه‌‌‌‌‌‌ای در این زمینه انجام نشده‌است. سنجابی درباره تغییر گروه‌ها خبر می‌دهد: هیات‌‌‌‌‌‌های اجرایی وفق بخشنامه به هیات‌‌‌‌‌‌های نظارت باید برای اعضایی که به شکل داوطلبانه اقدام به تغییر گروه می‌کنند و اسناد مثبته برای این کار را دارا هستند مراحل تغییر گروه را انجام دهند.  این عضو اجرایی انتخابات اضافه می‌کند: درباره مساله‌ای که مطرح شد مبنی‌بر اینکه ممکن است تعدادی پس از اعلام اهلیت‌ها که مهلت آن پس از اتمام زمان تغییر گروه است، بخواهند اقدام به این کار کنند، برای این افراد چنانچه نیاز داشته باشند یک روز اضافی درنظر گرفته خواهد شد./دنیای اقتصاد

روابط عمومی انجمن ملی صنعت پخش ایران