انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


گزارش اولین کمیته حقوقی سال 99


نخستین جلسه کمیته حقوقی سال جاری با حضور رئیس، دبیر و اعضای این کمیته در تاریخ 26 خردادماه در محل سالن جلسه انجمن صنعت پخش ایران برگزار شد.


نخستین جلسه کمیته حقوقی سال جاری با حضور رئیس، دبیر و اعضای این کمیته در تاریخ ۲۶ خردادماه در محل سالن جلسه انجمن صنعت پخش ایران برگزار شد.

در این نشست مهندس خدایی رئیس کمیته و نایب رئیس هیات مدیره انجمن ضمن خوش آمدگویی به اعضا، به طرح مهمترین موضوعات مربوط به مسائل حقوقی شرکت‌های صنعت پخش پرداخت.

ایشان ضمن اشاره به گرانی‌ کالا در بازار از اقدامات سازنده و موثر انجمن ملی و شرکت‌های صنعت پخش در توزیع کالا مطالبی را عنوان کردند و در ادامه از دکتر تابش نقل قول کردند: "سامانه مدیریت توزیع کالا ۳۸ درصد از تخلفات را کاهش داده است".

 وی در ادامه به مشکلاتی نظیر الزام درج کد اقتصادی و کدملی در فاکتور‌ها، قوانین چک، تضامین استخدام پرسنل، اشاره داشت و در این جلسه به بحث و گفتگو گذاشته شد.

دبیر جلسه موضوعاتی نظیر بدهکاری شرکت‌های پخش، مانده بدهی مشتریان بدحساب، نحوه فروش، قراردادها و صدور فاکتورها را مطرح کرد.

دکتر فرهادی همچنین برگزاری جلسات مشترک با کمیته‌های مالی، توسعه و سرمایه‌های انسانی را جهت پیشبرد اهداف کمیته حقوقی لازم دانست.

 این جلسه با طرح مشکلات شرکت‌های پخش ادامه یافت و حاضرین در جلسه به بیان مشکلاتی نظیر ثابت شدن اعضای کمیته جهت انسجام پیگیری موارد و طراحی سامانه استعلام افراد خاطی در استخدام پرداختند.

در پایان مقرر شد چند تن از اعضا در مورد قانون چک، تضامین پرسنل و آیین‌نامه‌های معاملاتی بررسی‌های لازم را انجام داده و برای اعضا در جلسات بعدی کمیته ارائه نمایند.