انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران


خبرهای کوتاه داخلی 6 آبان


اخبار کوتاه داخلی اقتصادی ایران


نمودار نرخ لوازم خانگی همچنان صعودی

قیمت لوازم خانگی از ابتدای سال ۱۰۰ درصد گران‌تر شده است. پس از اعمال تحریم‌های آمریکا، برندهای پر تقاضایی مثل سامسونگ و ال‌جی بازار ایران را ترک کردند و کمبود این برندها باعث شد قیمتشان دوبرابر شود. از طرفی به سبب اینکه یا خود وسایل یا مواد اولیه تولیدکنندگان وارداتی است، با هر جهش نرخ ارز نمودار قیمتی لوازم خانگی سیر صعودی پیدا می‌کند.

بازگشت سکه به کانال 13 میلیونی

  در شروع معاملات دیروز قیمت طلا کاهشی نسبی را از خود نشان داد، و به زیر کانال 1900 دلار نیز رفت اما در ادامه روز این روند بهبود یافت و مجدد کانال از دست رفته را پس گرفت.

رونق خرید جهیزیه از بازار سمساری‌ها

در راستای اجرای سیاست‌های ترغیب جوانان برای ازدواج و افزایش جمعیت، وضعیت به گونه‌ای شده است که در ۶ ماه اول سال جاری ۵۰ درصد مشتریان سمساری‌ها را زوج‌های جوان که برای خرید جهیزیه آمده‌اند تشکیل می‌دهد.  با توجه به گران شدن لوازم خانگی متاثر از نرخ ارز، لوازم خانگی دست‌دوم بین مردم و مخصوصا زوج‌های جوان توفیق دوچندان پیدا کرده است.

 

تعدیل ناخواسته نیرو در صنف قنادان

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران اعلام کرد به‌دلیل کمبود مواد اولیه، قنادان امکان تولید برخی از محصولات را ندارند. علی بهرمند در این‌خصوص گفت: «شرایط مواد اولیه، خصوصا روغن و آرد مخصوص قنادی به‌قدری اسفبار است که امکان تولید برخی از محصولات را به قنادان نمی‌دهد. حل این بحران نیازمند ارائه راهکار از سوی دولتمردان است.

۵۰ درصد ماهی کنسرو وارداتی است

محمد میررضویدبیر سندیکای کنسرو ایران

مهم‌ترین مساله‌ای که ما و تمام بخش‌ها و صنایع با آن روبه‌رو بودند، شیوع ویروس کرونا بوده که تاثیرات متفاوتی بر تمام بخش‌ها گذاشته است. ما در این صنعت نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد ماهی مورد نیاز خود را وارد می‌کنیم؛ در کنار اینها افزایش قیمت قوطی، بازکن و چاپ برچسب نیز وضعیت را پیچیده‌تر کرده است.

مشکلات تامین تایر

دشوار شدن واردات و بسته‌شدن تدریجی در‌های ورود کالا به روی واردکنندگان تایرهای خارجی اتفاقی بود که به نفع تولیدکنندگان داخلی تایر تمام شد.واردات تایر خارجی از سال ۱۳۹۷ با دشواری‌های متعددی مواجه و از همان زمان فرصتی مناسب برای جایگزینی نیاز کشور با تایرهای تولید داخل ایجاد شد. تولید تایر همانند بسیاری از دیگر محصولات داخلی پیرو گرایش مصرف‌کنندگان با تشکیل صف و سهمیه‌بندی مواجه شده است. محصولی که تولید داخلی است و بهره‌مند از حمایت‌های ارزی و دولتی از ابتدای سال تاکنون با دو بار افزایش قیمت به میزان ۵۵ درصد روبه‌رو بوده است.